ΝΕΑ & Μ.Μ.Ε

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
19 Ιουν

Ποιο είναι το πιο δημοφιλές προϊόν σας για τους ξένους;
Ιδιαίτερη εντύπωση τους προκαλεί η κρέμα βαλσαμικού, με τις διάφορες γευστικές παραλλαγές της. Είναι το προϊόν για το οποίο δεχόμαστε τα περισσότερα email από τουρίστες που το δοκίμασαν στις διακοπές τους και αναζητούν τρόπο να το προμηθευτούν και στη χώρα τους.

Πόσο έχει καταφέρει η Μεσσηνία να εντάξει στο ταξιδιωτικό της brand τα προϊόντα της;
Σίγουρα όχι σε ικανοποιητικό βαθμό. Γίνονται αποσπασματικές προσπάθειες, χωρίς όμως έναν κεντρικό σχεδιασμό συμφωνημένο από τους φορείς της περιοχής. Με απλά λόγια, πρέπει να συμφωνήσουμε να μιλάμε όλοι για τα ίδια πράγματα και με τον ίδιο τρόπο, ώστε να είναι εύληπτο, ξεκάθαρο αλλά και ενδιαφέρον για τον ταξιδιώτη.

Έχουν μπει οι γεύσεις Papadimitriou στην τοπική μεσσηνιακή αγορά των εστιατορίων, ταβερνών και ξενοδοχείων;
Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για τα προϊόντα από την τοπική εστίαση και προσπαθούμε και εμείς ως εταιρεία να παρέχουμε τα ανάλογα εφόδια στους επιχειρηματίες ώστε να προβάλλονται με σωστό τρόπο και να δημιουργούν προστιθέμενη αξία στο προσφερόμενο προϊόν του καταστήματος.

Ποια περιοχή στο εξωτερικό έχετε «ζηλέψει» ως προς τον τρόπο με τον οποίο ενσωματώνει τα προϊόντα της στο τουριστικό της brand;
Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε η Σκοτία. Το ουίσκι αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους για τον οποίο επισκέπτονται τη Σκοτία οι ταξιδιώτες, καθώς όλο το τουριστικό προϊόν έχει χτιστεί γύρω από αυτό. Όλα τα αποστακτήρια συνυπάρχουν στον κεντρικό τουριστικό οδηγό, ο οποίος περιλαμβάνει και «χάρτη γεύσης» ανάλογα με τα γευστικά χαρακτηριστικά του κάθε ουίσκι. Είναι όλα επισκέψιμα και δημιουργούν εκδρομές που συνδυάζουν τα πολύ όμορφα τοπία με την επίσκεψη σε αποστακτήρια της επιλογής του ταξιδιώτη.

Σε μαθαίνουν πώς να το δοκιμάζεις σωστά και πώς παράγεται σε κάθε περιοχή, φτιάχνοντας έτσι έναν πολύ όμορφο «μύθο» για το προϊόν τους – και χιλιάδες πρεσβευτές του προϊόντος ανά τον κόσμο. Ιδεατά στη Μεσσηνία μπορεί ( και πρέπει κατά τη γνώμη μου ) να γίνει το ίδιο με το ελαιόλαδο. Χρειάζεται όμως ένα μακρόπνοο σχέδιο και να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές ώστε να γίνει ελκυστικό προϊόν για τον ταξιδιώτη.

 

Με ιστορία από το 1939, η εταιρεία σας έχει καταφέρει να αποτελεί, εκτός των άλλων, συνώνυμο της Μεσσηνίας. Ποια είναι η συμβολή του προϊόντος και του εταιρικού σας brand στην καθιέρωση του προορισμού;
Η λέξη Kalamata αποτελεί κομμάτι του brand μας. Συνεπώς, θυμίζουμε σε περισσότερους από 2 εκατομμύρια καταναλωτές ετησίως σε Ελλάδα και εξωτερικό το τοπωνύμιο της περιοχής μας και συμβάλλουμε στο να συνδεθεί με μια ευχάριστη γευστική εμπειρία.

Πόσο σημαντικός είναι κατά την εκτίμησή σας ο συνδυασμός μιας περιοχής με τα παραδοσιακά της προϊόντα στα μάτια του επισκέπτη;
Εξαιρετικά σημαντικός. Αρκεί να σκεφτούμε πως όταν κάποιος συγγενής ή φίλος μας ταξιδεύει κάπου του ζητάμε να μας φέρει τα ονομαστά προϊόντα που παράγει η περιοχή. Αντίστοιχα, ο ταξιδιώτης αυτός συνήθως επιλέγει για δώρα τοπικά προϊόντα που θα αποτελέσουν για εμάς την πρώτη μας επαφή με μια άγνωστη περιοχή.

Εντοπίζετε συνέργιες στον τομέα της ενίσχυσης του brand «Μεσσηνία» και ποιες είναι αυτές;
Προς το παρόν μεμονωμένες. Βλέπουμε μια πολύ σημαντική προσπάθεια ανάδειξης της περιοχής κυρίως από την Costa Navarino και την Aegean που έχει ήδη ορατά αποτελέσματα. Υστερούμε ακόμα στην ξεκάθαρη ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και συνταγών στην εστίαση, στην οριοθέτηση της τουριστικής Καλαμάτας και Μεσσηνίας ώστε να κατευθύνονται οι τουρίστες στις πιο όμορφες γειτονιές και μέρη μας και γενικότερα στη νοοτροπία μιας τουριστικής περιοχής που βασίζεται στο ότι ο σχεδιασμός δράσεων και λειτουργιών της πόλης/περιοχής έχει στο επίκεντρο τον επισκέπτη και την εμπειρία του.

Ποια τοπικά προϊόντα πρέπει να πάρει μαζί του κάποιος επισκέπτης από τη Μεσσηνία, γυρνώντας στην πατρίδα του;
Τα παραδοσιακά προϊόντα του πρωτογενούς τομέα είναι το λάδι, οι ελιές, οι μαύρες σταφίδες και τα σύκα. Υπάρχει σημαντική παράδοση επίσης στα αλλαντικά ( λουκάνικα και σύγκλινο ) και στα λευκά τυριά ( σφέλα ). Οι φούρνοι παράγουν επίσης τα τοπικά λαλάγγια, που είναι εξαιρετικό αλμυρό σνακ μαζί με τυρί ή ελιές.

Παράλληλα, βασιζόμενοι στις παραπάνω παραδοσιακές πρώτες ύλες, πολλοί παραγωγοί πλέον παράγουν πιο σύνθετα προϊόντα, όπως στη δική μας περίπτωση το βαλσαμικό ξίδι και η κρέμα βαλσαμικού που ξεκινούν από την ντόπια μαύρη σταφίδα.

Τα τελευταία χρόνια, αρκετοί νέοι έχουν επιστρέψει στην περιοχή εκσυγχρονίζοντας την παραγωγή και την εικόνα τοπικών προϊόντων. Για εσάς, μια εταιρεία με δεκαετίες παραγωγής, είναι μια εφήμερη τάση ή μια πραγματικότητα που συνδυάζεται με τη νέα εικόνα της περιοχής;
Εξαρτάται από τη βοήθεια που θα λάβουν από την Πολιτεία και ειδικότερα από τις τοπικές αρχές ώστε να είναι επιτυχημένο το εγχείρημά τους. Τα μεγαλύτερα εμπόδια που έχουν να αντιμετωπίσουν τα θέτει το ίδιο το κράτος με τη μορφή της γραφειοκρατίας και μιας δαιδαλώδους νομοθεσίας.

Πρέπει να εξαλειφθούν όλα αυτά τα εμπόδια και αντιθέτως να προσφερθεί βοήθεια και κίνητρα σε όλους αυτούς τους νέους που έχουν την όρεξη, το μεράκι και το κουράγιο να καλλιεργήσουν και να αναδείξουν τα προϊόντα της περιοχής και να τα εξελίξουν. Αυτά είναι τα startups που έχει απόλυτη ανάγκη η περιοχή μας.